Cookies

Cookies anvendes af stort set alle websites. I nogle tilfælde er cookies den eneste måde at få et website til at fungere efter hensigten.

Du kan læse mere om cookies i vores Privatlivspolitik.

BestSecurity ApS – Handelsbetingelser

Virksomhedsoplysninger:
BestSecurity.dk ApS (”BestSecurity”)
CVR-nr. 38821148
Gammel Kongevej 1
1610 København V
Telefon: (+45) 82 82 82 35
E-mail: hello@bestsecurity.dk

1. INTRODUKTION TIL HANDELSBETINGELSERNE

1.1 Disse handelsbetingelser gælder for enhver bestilling af, køb af, modtagelse af, brug af og aftale om BestSecuritys produkter.

1.2 BestSecurity tager forbehold for at ændre disse handelsbetingelser. Det er handelsbetingelserne gældende på tidspunktet for afgivelsen af en ordre til BestSecurity, som finder anvendelse.

2. BESTSECURITYS PRODUKTER, HJEMMESIDE OG KUNDER

2.1 BestSecurity sælger og leverer følgende produkter (”Produkterne”):

A. IT-support,

B. Reparations- og vedligeholdelsesarbejde af IT-udstyr og IT-systemer,

C. Antivirusprogram og anden sikkerhedssoftware,

D. Online backup løsning via cloud,

E. Elektronisk udstyr, fx laptop, og andet IT-udstyr.

2.2 Produkterne, herunder egenskaber, type og art, er beskrevet på BestSecuritys hjemmeside  www.bestsecurity.dk (”Hjemmesiden”).

2.3 BestSecurity leverer Produkterne til både forbrugere og erhvervsdrivende (samlet ”Kunden”).

3. FORBRUGERKØB AF PRODUKTERNE OG BETALING

3.1 Forbrugere kan kun bestille Produkterne på Hjemmesiden via webshoppen, der angiver Produkternes pris inklusive moms, mængde, type og beskrivelse.

3.2 Ved bestilling af et Produkt via webshoppen indgår forbrugeren og BestSecurity en bindende aftale om BestSecuritys levering af og forbrugerens betaling for det bestilte Produkt.

3.3 Inden forbrugeren afgiver en endelig ordre via webshoppen, vises ordrens indhold med de bestilte Produkter og den totale pris inklusive moms og eventuelle leveringsomkostninger samt eventuel leveringsadresse.

3.4 Ved endelig afgivelse af en ordre, skal forbrugeren foretage betaling på webshoppen. BestSecurity modtager betaling med Dankort, Visa, Mastercard, MobilePay, ViaBill og Anyday. Betalingen gennemføres samtidig med afgivelse af ordren.

3.5 Ved køb med ViaBill gælder ViaBills vilkår, der findes på www.viabill.com/kredit.
Forbrugeren skal betale en månedsydelse den 20. i hver måned. Ved manglende rettidig betaling, vil ViaBill pålægge et gebyr på kr. 39,-. Hvis forbrugeren fortryder sit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

3.6 Ved køb med Anyday gælder Anydays vilkår, der findes på www.anyday.io/terms-conditions/shopper
Forbrugeren skal betale den første fjerdedel af beløbet med det samme, og en fjerdedel de efterfølgende 3 måneder. Ved manglende rettidig betaling, vil Anyday pålægge et gebyr. Hvis forbrugeren fortryder sit køb, ophører aftalen om betaling hos Anyday. Anyday finansierer køb for op til 5.000 kr.

4. FORTRYDELSESRET FOR FORBRUGERE

4.1 Forbrugere har fortrydelsesret efter de til enhver tid gældende lovregler.

4.2 Fortrydelsesretten gælder ikke i følgende tilfælde:

A. Ved køb af Produkter med digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, når brugen af Produktet er påbegyndt,

B. Ved køb af andre digitale Produkter, hvor produktnøgle og/eller licensnøgle er leveret til forbrugeren, og

C. Ved køb af andre Produkter, hvor levering af Produktet er påbegyndt, og forudsat Produktet færdigleveres.

4.3 Ved køb af Produkter, der ikke er oplistet i pkt. 4.2 , har forbrugeren 14 dages
fortrydelsesret, som starter på den dag, hvor Produktet modtages.

4.4 Ved udøvelse af fortrydelsesretten skal forbrugeren inden for fortrydelsesfristen i pkt. 4.3 give BestSecurity meddelelse herom, der skal sendes til opsig@bestsecurity.dk eller pr. brev til BestSecuritys adresse. Forbrugeren kan vælge at benytte standardfortrydelsesformularen, der findes i bunden af disse handelsbetingelser.

4.5 Forbrugeren kan ikke udøve sin fortrydelsesret ved blot at nægte modtagelse af Produktet uden samtidig at give BestSecurity meddelelse i henhold til pkt. 4.4 .

4.6 Forbrugeren skal sende det pågældende Produkt retur til BestSecurity, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, forbrugeren har meddelt ønske om at fortryde købet. Hvis Produktet ikke returneres, bortfalder fortrydelsesretten.

4.7 Forbrugeren afholder selv udgifterne til tilbagelevering af Produkterne. Forbrugeren bærer risikoen for Produkterne, indtil BestSecurity har modtaget Produkterne.

4.8 Forbrugeren hæfter for forringelse af værdien af returnerede Produkter, som skyldes anden håndtering af Produktet, end hvad der er nødvendigt for at fastslå Produktets art, egenskaber og den måde, Produktet fungerer på.

4.9 Ved udøvelse af fortrydelsesretten har forbrugeren krav på tilbagebetaling af Produktets handelsmæssige værdi ved returneringen samt eventuelle betalte leveringsomkostninger.

4.10 BestSecurity anbefaler, at Produkter returneres i original emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en forringelse af Produktets handelsmæssige værdi.

4.11 BestSecurity foretager tilbagebetaling uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter modtagelse af forbrugerens meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten.

4.12 Tilbagebetalingen sker med samme betalingsmiddel, som forbrugeren benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.

5. ERHVERVSKØB AF PRODUKTERNE OG BETALING

5.1 I erhvervskøb kan Produkterne ikke bestilles via BestSecuritys webshop.

5.2 Ved erhvervsdrivendes bestilling af Produkterne kontaktes BestSecurity, der udarbejder et skriftligt tilbud, som indeholder den erhvervsdrivendes bestilling og angiver den totale købspris. Disse handelsbetingelser udgør en integreret del af tilbuddet.

5.3 Ved den erhvervsdrivendes underskrivning af tilbuddet afgives en ordre, der ikke udgør en juridisk bindende aftale. BestSecurity har derfor mulighed for at afvise ordren bl.a. som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.

5.4 Der er indgået en bindende aftale, når den erhvervsdrivende og BestSecurity har underskrevet tilbuddet.

5.5 Efter indgåelse af en bindende aftale, fremsender BestSecurity faktura til den erhvervsdrivende.

6. SOFTWARE, LICENS OG IMMATERIELLE RETTIGHEDER

6.1 Kundens brug af nogle af Produkterne kræver, at Kunden downloader og installerer et program (”Software”).

6.2 BestSecurity samarbejder med S.C. BITDEFENDER S.R.L. (”Bitdefender”) om salg af Bitdefenders software. Bitdefenders vilkår og licensbetingelser kan findes via dette link: https://www.bitdefender.com/site/view/legal-eula.html.

6.3 Hvis Bitdefender er licenshaver af Softwaren, skal Kunden ved installation af Softwaren acceptere Bitdefenders licensbetingelser for brug af Softwaren. Licensbetingelser skal gennemgås og særskilt accepteres af Kunden, når Softwaren installeres. Kunden indgår således et direkte aftaleforhold med Bitdefender, som BestSecurity alene formidler og ikke er part i.

6.4 Hvis licenshaver af Softwaren er BestSecurity, giver BestSecurity til Kunden enbegrænset, ikke-eksklusiv, ikke-overdragelig, personlig og genkaldelig licens til at bruge Softwaren til det formål, som følger af Softwarens beskrivelse og natur. Licensen gælder i den licensperiode, der er angivet i ordrebekræftelsen.

6.5 Kunden overtager ingen immaterielle rettigheder, ophavsrettigheder eller andre rettigheder ud over den brugsret, der medfølger en licens.

6.6 Kunden har ikke ret til at kopiere, integrere, benytte, kombinere, videregive, foretage reverse engineering, eller på anden måde (mis)bruge eller krænke BestSecuritys og Bitdefenders rettigheder.

6.7 Enhver krænkelse af BestSecuritys eller Bitdefenders rettigheder eller anden overtrædelse af bestemmelser i dette afsnit kan medføre erstatningsansvar og retsforfølgelse, herunder nedlæggelse af fogedforbud, samt at licensen ophæves.

7. LEVERING AF FYSISKE PRODUKTER

7.1 BestSecurity leverer fysiske varer inden for Danmarks grænser, og der kan være begrænsninger og/eller forsinkelser ved levering til ikke-brofaste øer.

7.2 Levering af fysiske varer sker med PostNord, GLS, DHL, DAO eller andet anerkendt fragtselskab. Eventuelle leveringsomkostninger vil fremgå på webshoppen ved ordreafgivelsen.

7.3 Leveringstiden er de til enhver tid gældende leveringstider for det valgte fragtselskab. Leveringen vil ske inden for 14 hverdage.

8. KLIPPEKORTSLØSNING TIL IT-SUPPORT

8.1 BestSecurity tilbyder, at Kunden kan betale for IT-support med en klippekortsløsning. Klippekortløsningen sælges på samme måde som BestSecuritys øvrige Produkter.

8.2 Klippekortene sælges med forskelligt indhold og forskellige antal supporttimer. Hvert klippekort opgøres i antal halve timer.

8.3 Kundens brug af IT-support afskrives på Kundens klippekort efter hver påbegyndt halve time.

8.4 Uudnyttede klip på et klippekort refunderes ikke.

9. OPSIGELSE AF ABONNEMENTER

9.1 Forbrugere kan i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 28 opsige abonnementer med 1 måneds varsel til udgangen af en måned, når der er gået 5 måneder efter abonnementsaftalens indgåelse, forudsat at abonnementsperioden løber længere end 1 år, og prisen for hele abonnementet overstiger 2.000.

9.2 Opsigelse efter pkt. 9.1 skal ske skriftligt til BestSecurity. Manglende betaling udgør ikke opsigelse.

9.3 Har forbrugeren betalt for en abonnementsperiode, som ligger efter tidspunktet for aftalens ophør ifølge opsigelsen, vil forbrugeren modtage tilbagebetaling for denne abonnementsperiode. Tilbagebetalingen sker til et kontonummer eller til et kreditkort oplyst af forbrugeren. Tilbagebetalingen opgøres efter den på opsigelsestidspunktet gældende pris for det pågældende abonnement.

10. BESTSECURITYS OPSIGELSE OG FLYTNING AF ONLINE BACKUP LØSNING
VIA CLOUD

10.1 BestSecurity forbeholder sig retten til at afvise, suspendere, stoppe eller opsige levering af sin online backup løsning via cloud (”Cloud Løsningen”) til en Kunde, hvis Kunden ikke overholder BestSecuritys betingelser, eller hvis Kunden (mis)bruger Cloud Løsningen på en måde, der kan skade BestSecurity.

10.2 Medmindre der er tale om særligt alvorlige forhold, vil BestSecurity sende Kunden et varsel, inden BestSecurity opsiger Cloud Løsningen.

10.3 Hvis BestSecurity suspenderer eller opsiger Cloud Løsningen, gives kunden en frist til at hente og flytte sine filer fra Cloud Løsningen.

10.4 Hvis Cloud Løsningen opsiges med en Kunde, og dette skyldes Kundens forhold, vil der ikke ske tilbagebetaling for en eventuel resterende del af licensperioden.

10.5 BestSecurity er berettiget til løbende at ændre, forbedre og opdatere Cloud Løsningen, forudsat det ikke medfører en forringelse af Cloud Løsningen. BestSecurity er berettiget til at flytte Kunden fra en Cloud Løsningen til en anden Cloud Løsningen, forudsat at det sker med et varsel på mindst 1 måned, og forudsat at flytningen ikke medfører en forringelse af den Cloud Løsningen, der leveres til Kunden.

11. REKLAMATIONSRET OG MANGLER VED DE LEVEREDE PRODUKTER

11.1 Købelovens regler om mangler finder anvendelse på køb hos BestSecurity.

11.2 Forbrugere har reklamationsret i 24 måneder fra modtagelse af Produktet. Forbrugere skal reklamere over mangler, inden for rimelig tid efter forbrugeren har eller burde have opdaget manglen. Rimelig tid er altid mindst 2 måneder.

11.3 Erhvervsdrivende skal reklamere over mangler, uden ugrundet ophold efter den erhvervsdrivende har eller burde have opdaget manglen.

11.4 Manglende overholdelse af ovennævnte reklamationsfrister medfører, at Kunden fortaber sin reklamationsret.

11.5 Ved reklamationer skal manglen beskrives og i nødvendigt omfang dokumenteres. BestSecurity kan afvise en reklamation, hvis Kunden – trods opfordringer – ikke leverer de nødvendige oplysninger for at behandle reklamationen.

11.6 Hvis en reklamation er berettiget, kan Kunden enten kan få Produktet repareret eller ombyttet, eller Kunden kan modtage et afslag i prisen i henhold til Købelovens
§ 78. Hvis manglen er væsentlig, kan Kunden ophæve aftalen og forlange tilbagelevering af ydelserne.

12. KUNDEKONTO HOS BESTSECURITY

12.1 Ved Kundens køb af Produkter hos BestSecurity oprettes en kundekonto for Kunden. Via kundekontoen kan Kunden bl.a. få adgang til sin eventuelt købte Cloud Løsningen.

12.2 Efter Kundens betaling modtager Kunden en e-mail med login-oplysninger. Det er Kundens ansvar at ændre sine login-oplysninger.

12.3 Kundekontoen er personligt og må ikke deles med tredjemand. Kunden er selv ansvarlig for at beskytte sin adgangskode til kundekontoen.

12.4 Kunden skal straks underrette BestSecurity på info@bestsecurity.dk, hvis Kunden registrerer eller mistænker nogen form for ulovlig adgang eller aktivitet på sin kundekonto.

13. BESKYTTELSE AF PERSONOPLYSNINGER

13.1 I forbindelse med BestSecuritys levering af en Tjeneste, kan det være nødvendigt indsamle, opbevare og behandle visse personoplysninger om kunden eller en slutbruger hos Kunden.

13.2 BestSecurity indsamler, opbevarer og behandler alene de personoplysninger, der er nødvendige for levering af Produkterne, og som primært omfatter navn, adresse og kontaktoplysninger.

13.3 BestSecurity tager datasikkerhed og forsvarlig beskyttelse af personoplysninger alvorligt. I BestSecuritys cookie- og privatlivspolitik, der findes på Hjemmesiden, kan du læse om, hvordan BestSecurity indsamler, opbevarer og behandler personoplysninger.

14. TAVSHEDSPLIGT

14.1 BestSecurity iagttager ubetinget tavshed med hensyn til alle oplysninger vedrørende Kunden og dennes personoplysninger, som BestSecurity modtager.

14.2 BestSecurity kan bruge underleverandører i forbindelse med levering af Produkterne og driften af Hjemmesiden. BestSecurity er ansvarlig for og sikrer, at eventuelle underleverandører er underlagt tavshedspligt og alene modtager fortrolige oplysninger, når det er nødvendigt.

15. KUNDENS ANSVAR VED BRUG AF PRODUKTERNE

15.1 Kunden må ikke anvende Produkterne til ulovlige aktiviteter eller til aktiviteter, der krænker eller skader BestSecuritys rettigheder eller tredjemandsrettigheder.

15.2 Kunden må ikke uploade spyware eller nogen anden form for skadelig software til Cloud Løsningen. Kunden er ansvarlig for at vedligeholde og beskytte sine filer.

16. ANSVARSFRASKRIVELSE

16.1 BestSecurity garanterer ikke og giver ingen indeståelser for, at Produkterne kan løse og/eller forhindre ethvert IT-relateret problem, fejl, forstyrrelse eller lignende hos Kunden, eller at Produkterne lever op til Kundens forventninger.

16.2 BestSecurity kan ikke pålægges ansvar for fejl, afbrydelser, forstyrrelser, reparation, fejl ved opdatering eller vedligeholdelse af Produkterne, herunder Cloud Løsningen. BestSecurity fraskriver sig ethvert ansvar for Kundens direkte og indirekte skade eller tab, der måtte være konsekvensen af brugen af eller forkert brug af Produkterne, herunder Cloud Løsningen.

16.3 BestSecurity kan ikke gøres ansvarlig for mangler ved, fejl, afbrydelser, forstyrrelser, reparation og lignende, som direkte eller indirekte skyldes Bitdefender eller anden tredjemand.

16.4 BestSecurity kan ikke pålægges ansvar for force majeure-lignende situationer og forhold, hvorved forstås forhold uden for BestSecuritys kontrol, herunder bl.a. og ikke begrænset til lovændringer, ændringer i Bitdefenders eller anden tredjemands systemer, strejker og lockout, offentlige påbud, manglende eller mangelfulde leverancer fra underleverandører m.v.

16.5 BestSecurity er ikke ansvarlig for og hæfter ikke for Kundens driftstab, avancetab, følgetab eller andre indirekte tab, som direkte eller indirekte forvoldes af de Produkter, der er leveret af BestSecurity.

16.6 BestSecurity fraskriver sig ethvert ansvar for datatab, datalækager, datatyveri og Kundens øvrige skader og tab relateret til brugen af Cloud Løsningen eller relateret til Kundens genskabelse af data.

16.7 BestSecuritys ansvar kan i ingen tilfælde overstige den af Kunden betalte købesum for det Produkt, hvorved BestSecurity har pådraget sig et ansvar.

17. GYLDIGHED

17.1 Hvis en eller flere bestemmelser i disse handelsbetingelser måtte blive anset for ugyldige, umulig at håndhæve eller ikke-bindende, forbliver Kunden bundet af alle de øvrige bestemmelser. I sådanne tilfælde skal en erstattende bestemmelse med lignende effekt som den ugyldige eller ikke-bindende bestemmelse accepteres.

18. KLAGEADGANG FOR FORBRUGERE

18.1 Forbrugere, der ønsker at klage over et køb, skal kontakte BestSecuritys kundeservice på hello@bestsecurity.dk eller ringe til +45 82 82 82 35.

18.2 Forbrugere, der er uenig i BestSecurity behandling af en klage, kan sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

18.3 Hvis en forbruger har bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan klagen sendes til EU-Kommissionens online klageportal via følgende link: http://ec.europa.eu/odr

19. LOVVALG OG VÆRNETING

19.1 Enhver tvist vedrørende mellem BestSecurity og en Kunde vedrørende bl.a. aftaleindgåelse, disse handelsbetingelser og BestSecuritys levering af Produkter, herunder omfang og gyldighed, er underlagt dansk ret og skal indbringes for Københavns byret.

Standardfortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.

Til:

BestSecurity.dk ApS
Gammel Kongevej 1
1610 København V
E-mail: opsig@bestsecurity.dk
CVR-nr. 38821148
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min
købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: ____________________________________________________________________________ ______

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________ Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Senest opdateret: 18. december 2020

Hvis du gerne vil ringes op?